Over BABM

Een woordje uitleg
BABM is de Belgische merkenvereniging en verdedigt de belangen van merkfabrikanten in België.
Onze leden zijn meer dan 90 bedrijven die actief zijn in België en Luxemburg en die nationale en internationale merken maken en verkopen. Gezamenlijk zijn de BABM leden goed voor €10 miljard omzet en zorgen zij voor een belangrijke tewerkstelling met 52.572 directe en indirecte banen.
De reikwijdte van BABM leden gaat vaak verder dan de Belgische grenzen. De Europese context is belangrijk en dus is BABM ook lid van de Europese Merkenvereniging AIM. Via onze deelname in AIM kaarten we de Belgische context in Europese dossiers aan en informeren we onze leden over initiatieven en wetgeving die op Europees niveau onze sector beïnvloeden.
Onze missie
Duurzame waarde creëren in de Belgische FMCG-markt door een eerlijk en coöperatief handelsklimaat met efficiënte toeleveringsketens en inspirerende consumentenervaringen
Zorgen voor een eerlijk handelsklimaat & beschermen van onze merken en fabrikanten
Sponsor: legal committee
Promoten van samenwerking en synergetische relaties met retail klanten
Sponsor: commercial committee
Het inspireren van merken om te innoveren via nieuwe kanalen en ervaringen
Sponsor: E-com working group
Het creëren van efficiënte & toekomstgerichte toeleveringskanalen
Sponsor: Supply Chain working group
Onze doelstellingen
De toegevoegde waarde
van merken voor de consument, samenleving en economie aantonen
Concurrentiekracht van merken
in België bevorderen
Toezien op de naleving
van eerlijke handelspraktijken
Innovatie
als middel tot marktgroei stimuleren
Ketenefficiëntie