Over BABM
Wie zijn we
BABM is de Belgische merkenvereniging en verdedigt de belangen van merkfabrikanten in België.
Onze leden zijn meer dan 100 bedrijven die actief zijn in België en Luxemburg en die nationale en internationale merken maken en verkopen. Gezamenlijk zijn de BABM leden goed voor €10 miljard omzet en zorgen zij voor een belangrijke tewerkstelling met 52.572 directe en indirecte banen.
De reikwijdte van BABM leden gaat vaak verder dan de Belgische grenzen. De Europese context is belangrijk en dus is BABM ook lid van de Europese Merkenvereniging AIM. Via onze deelname in AIM kaarten we de Belgische context in Europese dossiers aan en informeren we onze leden over initiatieven en wetgeving die op Europees niveau onze sector beïnvloeden.
Onze missie
Duurzame waarde creëren in de Belgische FMCG-markt door een eerlijk en coöperatief handelsklimaat met efficiënte toeleveringsketens en inspirerende consumentenervaringen
Onze doelstellingen
Aantonen van de toegevoegde waarde van merken versus huismerken aan consumenten, retailers en stakeholders.
Streven naar eerlijke, veerkrachtige waardevolle en efficiënte distributie ecosystemen voor onze leden
Verkennen en ontwikkelen van de digitale mogelijkheden die merken ten goede komen
Beschermen van onze leden en merken tegen oneerlijke handelspraktijken in een complexe juridische omgeving
Aanbieden van deskundig advies en ondersteuning over samenwerking op het gebied van supply chain en data uitwisseling
BABM in cijfers
De reikwijdte van BABM leden gaat vaak verder dan de Belgische grenzen. De Europese context is belangrijk en dus is BABM ook lid van de Europese Merkenvereniging AIM. Via onze deelname in AIM kaarten we de Belgische context in Europese dossiers aan en informeren we onze leden over initiatieven en wetgeving die op Europees niveau onze sector beïnvloeden.